
Popri Jozefovi Vlkovi sa na domácej elektro-scéne už dlhšie pohybujú formácie, jednotlivci a skupiny ako Veneer, Abuse, Ettella Diamant, Nylon Union, Martin Burlas, Ján Boleslav Kladivo, This Is Kevin, Ľahká múza, Ear Drum Kru, Aleks Svaensson, Eau De Toilette, Poo, Urbsounds a ďalší a ďalší, viac či menej výrazní a významní interpreti. Medzi tú pomyselnú špičku sa s novým albumom Gran-ahua (starogermánsky názov rieky Hron) predrala banskobystrická formácia mindMap. Hneď na úvod treba povedať, že zaslúžene, pretože na rozdiel od svojich predchádzajúcich albumov na novinke predviedli niekoľko neošúchaných nápadov a, čo je hlavné, dokázali ich aranžérsky dopracovať. Za pozornosť stojí priam surrealistická hra s textom, kde autorka textov a speváčka Dana Mazalová strihá, mieša a lepí v podstate nájdené texty do výslednej vokálnej štruktúry, ktorá raz pripomína slovenčinu, inokedy zas francúzštinu, latinčinu, angličtinu či neznáme „jazyky Stredozeme“. Pomalší trip-hop s ambientnými plochami je doplnený zaujímavým, pôvodným samplingom, popri klasických, napríklad aj zvukmi folklórnych nástrojoch, rôznymi ruchmi či zvukmi prostredia občas zažijeme výlet do vážnej hudby či džezu. Inštrumentálne skladby sa vyvážene striedajú s tými, v ktorých dominuje snový vokál Dany Mazalovej, aj keď si myslím, že by nezaškodilo misky váh nakloniť trochu v jej prospech a dať jej hlasu väčší priestor.
Medzi najlepšie skladby určite patrí úvodná So mnou, Gerlach (objavil sa aj na kompilácii značky F Communication Megasoft Office), ale aj remix skladby Eman z predchádzajúceho albumu Plochy v podaní EauDeToillet.
Píš
Vlna