
Ukážky z albumu si môžete vypočuť
tu.
Mladá Parížanka Cécile Schott (aka Colleen) prichádza už so svojím tretím albumom. „Les Ondes Silencieuses“ signalizuje odklon od používania samplov a loopov a dôraz kladie na prirodzené, ničím neprikrášlené tóny živých nástrojov. Korene tohto albumu siahajú až do detstva Cécile, keď v pätnástich rokoch videla film „Tous Les Matins Du Monde“ o Marinovi Maraisovi, uznávanom hráčovi na violu da gamba zo 17.storočia. Vtedy prvýkrát videla a hlavne počula violu. Tajomný zvuk tohto nástroja, ktorý zostal pevne ukotvený v kontexte dobovej hudby, ju fascinoval a jej posadnutosť vyústila v roku 2005, keď si dala pre seba zhotoviť violu na zákazku. Na albume violu da gamba dopĺňa ďalší barokový nástroj, o ktorom Colleen snívala – spinet, menší príbuzný čembala. K nim sa pridala ešte akustická gitara, klarinet kvôli džezovým konotáciam a krištáľové sklo ako perkusie.
Nový prístup ku komponovaniu vytvoril väčšiu rozmanitosť kompozičnej štruktúry a melódií. Taktiež bolo možné uplatniť vo väčšej miere zmeny akordov a väčšie využitie intervalov a dynamiky. Na rozdiel od predchádzajúceho albumu „The Golden Morning Breaks“, hlavnou ideou pri zrode novinky bolo pomocou zamýšľaného soundu vytvoriť platformu, ktorá by sa dala obohatiť inovačným a osobnostným vkladom autorky.
Titul albumu sa dá interpretovať rôznymi spôsobmi. „Ondes“ by sa dalo preložiť ako „tiché vody“ alebo aj „zvukové vlny“. Zámerom Colleen bolo poukázať na zdanlivý pokoj tichých vôd, ktoré v skutočnosti nie sú nikdy stále. Táto metafora sa veľmi dobre hodí k jej hudbe, ktorá pri každom jednom vypočutí odhalí viac a viac zo svojej elegancie a šarmu.